Jönköping nästa?


Idag på lunchen fick jag ett sex-frimärkes-tungt paket på posten och blev såklart förvånad då jag inte beställt något nyligen. I paketet låg en tjock filofax, luggsliten i hörnen och med en massa utstickande lappar på olika håll och kanter. Min första tanke var att någon skickat en upphittat kalender till fel adress, men så snart jag öppnade den insåg jag att det var ett reklamtrick, Jönköpings tekniska högskola ville få mig att börja plugga där i höst. Jag kikade igenom den och herregud så överdrivet genomtänkt och iskriven den var! Det var medlemskort till skolan, träningskort på friskis och svettis, tandläkar- och klipptidsbokningskort, kvitton m.m, till och med en tidningsartikel och på alla dessa var mitt namn med på! Hela kalendern verkar dessutom handskriven, för då jag jämförde min med Klaras (bara vi som fått dem av tjejerna vad jag vet) så stämde de inte överens i varken skrivstil eller ordagrant och det ser verkligen ut som att någon skrivit direkt i den. Tydligen ska jag träffa en ny kille också år 2010, Alex, som är basist i "Deliciuos Bass". Haha, bild på honom fick jag också. Tack, men nej tack!
Så nu har jag lusläst hela, och studentlivet verkar skitkul, om man då bortser från alla ord som "tenta", "plugga", "inlämning" m.m... Även om det var lite småläskigt att läsa i den först, eftersom den faktiskt är tänkt att handla om min framtid, så var det en riktigt kul idé skolan har gjort! Tyvärr är nog inte teknisk högskola något för mig, så det var en liten miss av dem. För mig gör det absolut inget dock då jag självklart tänker jag spara det snygga läder-filofax-"omslaget" för att sätta in en ny kalender som är lite mer i rätt tid!


Jag i mitten, med Darth Vader-dräkt, haha

--------
I övrigt har det inte hänt mycket idag, hade som sagt engelska imorse och för en stund sen kom jag hem från idrott b. Eller något har väl hänt iofs, på idrotten körde vi rugby och mitt i all hets kring bollen gav Hilda mig en härlig uppercut - rakt på snoken! Efter att ha kylt den i några minuter hade jag en härlig röd och fin flamma mitt i ansiktet, som även verkar hålla i sig lite smått. Tur då att det inte blir någon ordentlig tillställning ikväll, utan bara mys med några tjejer för att kolla på let's dance. Förhoppningsvis är vi hos Elin H, annars vet jag inte, men det löser sig!

kram evis!

Kommentarer
Postat av: h

Jag är inte ett dugg avundsjuk på er som fick en, och det var inte därför jag knockade dig på gympan heller... haha!

2009-01-16 @ 18:17:37
Postat av: e

Haha, jag visste väl att det var med flit!

2009-01-16 @ 18:22:53
Postat av: Lisa

Haha :) Du, jag och Alex då. Vi fick i princip lika dana iafl.

2009-01-19 @ 14:16:37
Postat av: amanda

Fick en likadan! Helt sjukt vad mycket tid de måste lagt ner på dem! :)

2009-01-19 @ 18:26:38
URL: http://amandaeklof.blogg.se/

Här kan du skriva din kommentar:

Namn:
remember me.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tell us:

Trackback
RSS 2.0