haha

Måste bara berätta om vår roliga incident igår!
Jag och kicki tog min brors bil för att göra lite ärenden till projektet. Jag kollade bensinmätaren när jag satte mig, såg att den stod på halv tank och konstaterade att jag kunde låna den utan problem.
När vi åkt en bit började bilen sakta hoppa fram och inget hände då jag gasade, så vi rullade åt sidan och kicki gick ut för att fråga någon om hjälp. En gubbe stannade oc inte heller han kunde förstå vad som var för fel. Vi bestämde oss för att tillslut ringa pappa, ville inte göra honom arg i onödan haha, men då hoppade bilen igång igen när vi försökte för tusende gången.
Så glatt åkte vi vidare, men då vi precis passerat en rondell dog den igen och där står vi, väldigt olämpligt, två blondiner i klackar och utan jacka som stora frågetecken, haha! det måste varit en kul syn!

men eftersom ingen verkade ville hjälpa oss, så bestämde vi oss ändå för att ringa pappa, som endast skrattade när jag berättade vårt missöde. Det dom "råkat" glömma berätta för mig är att bensintanksmätaren är trasig, så min bror hela tiden håller koll på km-mätaren för att veta när det är dags att fylla på! åh, vi hade alltså fått bensinstopp! så jag fick lämna kicki med bilen, springa (fortfarande utan jacka i detta kalla väder!!) till närmsta mack och låna en dunk med bensin, men som tur var så gav en trevlig dam mig skjuts tillbaka, så jag behövde bara löpa en sträcka.

Så nu har vi iaf lärt oss en läxa - lita aldrig på bensinmätaren!

Kommentarer

Här kan du skriva din kommentar:

Namn:
remember me.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tell us:

Trackback
RSS 2.0