Mariart

Vi kom inte hem förens halv tolv igår och eftersom jag började åtta idag, och var den som körde till och från stockholm, var jag inte alltför pigg att sätta mig vid datorn innan sängen. Jag kan inte påstå att jag hann skruva mig alltför för länge innan jag somnade nöjd och belåten med dagen!

Besöket på Mariart var jättekul! När vi kom dit fick vi båda två sitta med en kille, Daniel, som presenterade hela utbildningen för oss. Han gick igenom produktpaket vi får med kursen, olika lektionsupplägg och moment, historia/framtid för skolan, vad utbildningen innebär m.m.. Efter intervjun fick vi se oss runt lite i lokalerna och sedan gick vi in i stylingrummet där några elever hade lektion. Efter att vi kikat runt lite på de olika frisyrerna de höll på med blev vi erbjudna att själva vara hårmodeller, vilket vi inte var sena att tacka ja till. Momentet igår var att lära sig en halvuppsättning och en spansk knut, jätte duktiga var dem med tanke på att de flesta inte hade några förkunskaper och det var endast andra dagen för dem på utbildningen! Jag fick ett kort på den spanska knuten en tjej gjorde på mig, får lägga upp den senare!

Hade det inte varit för pengarna hade jag sökt direkt! Frågan är bara om man får valuta för vad utbildningen faktiskt kostar. Kursen pågår i 12veckor, med 24lektioner, och kostar 29 000kr. Då vi pratade med elever verkar det oftast krävas att man både är make up artist och hårstylist då man söker jobb, och den ytterligare utbildningen kostar då ca 50 000kr.. Det blir något att klura på  så att säga, men det finns bara tolv intagningsplatser och eftersom vi faktiskt är ute i god tid, då kursen börjar i september, har vi iaf lite betänketid. Trots det måste vi skicka in anmälan snart för att ha så goda chanser som möjligt att komma med!

Nu ska jag tillbaka på lektion, har haft bokseminarium på engelskan, och tog lite rast för att slå upp lite ord till novellseminaiet vi har på måndag medans den andra gruppen är inne och pratar!

puss e!

Kommentarer

Här kan du skriva din kommentar:

Namn:
remember me.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tell us:

Trackback
RSS 2.0