10 dagar kvar.

Så var det måndag igen! Dagarna bara springer iväg och snart är det jul, det är ju faktiskt dessutom vitt ute på marken idag med! I helgen var jag ju som sagt hemma en kortis över lördagen, hann att träffa Carin en snabbis och var sedan med på kröningen som var jättefin. Blödig som jag är satt jag och höll mig för tårar flera gånger, det är något visst med stämningsfull musik (och jätteduktiga solister!) kombinerat med att man sitter i kyrkan, något jag har svårt för. Under min vistelse i hemorten hann jag även pyssla om lillebror lite, som ligger paketerad därhemma som ni ser på bilden. Stackarn kunde inte gå till skolan på hela förra veckan, och låg hemma och åt godis och spelade tvspel oavbrutet 24/7, förstå om han var ledsen, haha.
Till kvällen tog jag åter tåget tillbaka till huvudstaden och eftersom jag pratade med kicki i telefonen när jag klev ombord hade jag ingen koll på var jag satte mig, men det var rätt tomt på folk, så jag placerade mig i första klass och det var ingen som kom och tittade biljetten på hela resan, nice med lite space! haha. Väl framme skyndade jag mig till jobbet för att kunna lägga in mina saker i skåpet på jobbet innan vi tillsammans gick mot julbordet. God mat och trevligt sällskap hela kvällen och vid tolvsnåret gick jag och några av de andra vidare, mötte upp Hilda, och begav oss mot Sogni och avslutade med en kortis på Grodan.
Igår jobbade vi bägge två, och efter jobbet åt jag och en vän luciamiddag på Lokal. Det kan ha varit de godaste köttbullarna och potatismoset jag ätit i hela mitt liv (förlåt pappa!), så dit måste jag gå fler gånger! Efter det blev det tvmys i lägenheten och ett långt samtal med kicki i vanlig ordning, tur att vi ringer gratis..
Det var en lite resumé av helgen och idag är det som sagt måndag igen. Hilda har redan kilat iväg till jobbet och jag börjar inte förrän tre, men fram tills dess ska jag bara fortsätta som jag gjort hela morgonen, dvs inte göra ett dugg!
Ha en bra start på veckan,
EVAN

Kommentarer
Postat av: Victoria

Ni gör som ni vill, men skulle vara kul om ni kom :) Annars ses vi på hotellet.. kramkram

2009-12-15 @ 23:25:46
URL: http://victoriaboije.blogg.se/

Här kan du skriva din kommentar:

Namn:
remember me.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tell us:

Trackback
RSS 2.0