Belgique!

Här kommer Belgien i bilder, får förhoppningsvis tag i lite fler från de andra tjejerna någon dag, vi får se! :)

Besök på EUkommissionen och tolkservice!




Vi fick testa på att tolka franska, inte det lättaste jag gjort haha.

På bio, Fast and furious!

Besök i EUparlamentet, man fick inte ta några kort därinne, men jag lyckades knäppa en i Plenissalen!

Shoppingeftermiddag i Bryssel!

På besök på lågstadie, det var nog roligast på resan!

Praktik på frisör, fick inte mycket att göra, "jag kunde ju titta på" som frisören sa. Att sitta stilla på en stol i timmar och prata franska var inte så kul, så jag haffade en söt liten tjej och gjorde frisyrer på henne istället. Därefter blev jag erbjuden jobb i sommar, haha!

Rundvandring i Finspångs vänort Yvoir. Det är därifrån alla vallon-släkter kommer ifrån som finns i Finspång, gasnka spännande historia trots allt!

Besök på högstadie!

Sista kvällen på chinarestaurang, sjukt gott!

Det har varit en jättekul vecka, men med ett mycket hektiskt schema.. En massa skrivuppgifter har vi haft också, så mycket sömn har det inte blivit! Roligast var nog som sagt besöket på lågstadiet, alla barnen blev så förtjusta i en och drog oss åt alla håll för att leka på rasten.
Det har även varit en del krångel på resan, haha. Förseningar, borttappade bagage, missat tåg, hoppat på fel tåg, brand i pendeltåg m.m... Allt hände visst oss tror jag! :P Men men, det är något man skrattar gott åt i efterhand!

Igår när jag kom hem, runt halv nio, åt jg lite grillat och svidade om för utgång! Jag, kicki, hilda och bella åkte in med elin till hugo och otten. Det var inte jättebra drag, fast att det var löningshelg, men det blev ändå en lyckad kväll. Det blir vad man gör det till! Hilda hade kameran med sig, så lite bilder från kvällen ramlar väl in så småningom!

Nu ska jag ut och vaxa bilen i det härliga vädret, yeay!
Evan

Kommentarer

Här kan du skriva din kommentar:

Namn:
remember me.

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tell us:

Trackback
RSS 2.0